Obserwatorzy

wtorek, 30 grudnia 2014

TOP 3 - najgorsze i najlepsze książki 2014



 Z racji tego, iż więcej w tym roku już do Was nie napiszę, to chciałbym wszystkim życzyć, aby w nowym roku, nadchodzącym roku 2015 -  spełniały się wszystkie, nawet te najskrytsza marzenia, dużo uśmiechu, siły i wytrwałości w dążeniu do celu, sukcesów, słonecznych dni, przyjaźni, miłości, oraz przeczytania wszystkich książek zalegających na półce , oraz tych nowych, świeżutkich, prosto z drukarni. 



Zanim przejdę do najgorszych i najlepszych książek 2014, to chciałbym, abyście podpowiedzieli, którą książkę, w pierwszej kolejności przeczytać, oraz oczywiście zrecenzować. Chodzi o Zostań, jeśli kochasz - Forman Gayle lub LoveRosie - Ahern Cecelia, dwie wydają mi się wspaniałe i nie mogę się zdecydować ahh, wy na pewno też tak czasem macie :D 



No dobrze teraz możemy przejść do sedna sprawy, (w najlepszych książkach nie będę pisał mojej opinii o książkach, bo napiszę recenzję, a jena ją już ma, podam tylko opis)   na pierwszy ogień idzie : 



TOP 3 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI PRZECZYTANE W ROKU 2014

Miejsce 3
 Czerwień Rubinu- Kerstin  Gier 
Pewnego dnia piętnastoletnia Gwen odkrywa, że jest posiadaczką genu podróży w czasie – niespodziewanie przemieszcza się o sto lat wstecz. Okazuje się, że nie jest jedynym podróżnikiem - istnieje całe tajne bractwo, zajmujące się kontrolą dwunastu podróżników w czasie – Gwen jest ostatnim z nich. Szybko odkrywa, że jedenastym jest bardzo atrakcyjny dziewiętnastolatek: Gideon. Ale zakochiwanie się nie jest takie proste gdy się skacze tam i z powrotem w czasie i gdy trzeba wypełnić niebezpieczną misję w XVIII. wieku.

                                                                                                                               Miejsce 2


"Niezbędnik obserwatorów gwiazd" - Matthew Quick

Finley niewiele mówi. Odzywa się tylko wtedy, gdy musi. Kocha dwie rzeczy. Pierwsza z nich to koszykówka – jest rozgrywającym w szkolnej drużynie. Druga natomiast – patrzenie w gwiazdy z Erin. Obie pozwalają mu zapomnieć o problemach, od których stara się uciec.

Pewnego dnia trener zwraca się do niego z nietypową prośbą…


Moją recenzję możecie znaleźć tutaj :  klik


Miejsce 1 

 Gwiazd naszych wina - John Green 
Hazel choruje na raka i mimo cudownej terapii dającej perspektywę kilku lat więcej, wydaje się, że ostatni rozdział jej życia został spisany już podczas stawiania diagnozy. Lecz gdy na spotkaniu grupy wsparcia bohaterka powieści poznaje niezwykłego młodzieńca Augustusa Watersa, następuje nagły zwrot akcji i okazuje się, że jej historia być może zostanie napisana całkowicie na nowo.









TOP 3 - NAJGORSZE KSIĄŻKI PRZECZYTANE W ROKU 2014 
Miejsce 3
Drozdy dotyk przeznaczenia - Chuck Wendig 
Miriam Black wie, kiedy umrzesz. Ma niewiele ponad 20 lat, ale widziała już, jak umierają setki ludzi: w wypadkach, w szpitalnych łóżkach, w domu, na ulicy, wszędzie. A raczej: jak umrą. Ponieważ Miriam Black widzi przyszłość. Wielokrotnie próbowała ją zmienić – bezskutecznie. Teraz ma szczególny powód, żeby spróbować raz jeszcze; Louis Darling ma umrzeć z jej imieniem na ustach, a tak się składa, że Miriam go kocha. I że Louis ocalił jej życ

Moją recenzje znajdziecie tu: klik

                                                                                           Miejsce 2 
Dziady. Część II - Adam Mickiewicz 
Dziady Adama Mickiewicza to powstały na przełomie kilkunastu lat dramat romantyczny, który stanowi bodaj najlepszy przykład tego gatunku literackiego i przez wielu badaczy twórczości wieszcza zwany jest "arcydramatem".



Część II : Podczas obrzędu dziadów wywoływane są duchy niemogące zaznać spokoju z powodu grzechów popełnionych za życia.

Nienawidzę lektur szkolnych, a tej to szczególnie, chociaż do przeczytania była tylko II część i Upiór, to czytanie było katuszą.

Miejsce 1
Intruz - Stephanie Meyer 

Świat został opanowany przez niewidzialnego wroga. Najeźdźcy przejęli ludzkie ciała oraz umysły i wiodą w nich normalne życie. Jedną z ostatnich niezasiedlonych, wolnych istot ludzkich jest Melanie. Wpada jednak w ręce wroga, a w jej ciele zostaje umieszczona dusza o imieniu Wagabunda. Intruz bada myśli poprzedniej właścicielki ciała w poszukiwaniu śladów prowadzących do reszty rebeliantów...

Ta książka była tak słaba i nudna, że męczyłem się z nią miesiąc, aż porzuciłem na setnej stronie. ODRADZAM. To właśnie jej nadaje miano najgorszej ! 


Jakie są wasze najlepsze i najgorsze książki? 



21 komentarzy:

  1. "Dziady"? "Intruz"? Naprawdę? Szok. "Intruza" co prawda jeszcze nie czytałam, ale zapowiadało się dobrze. :D
    Co do "Czerwieni rubinu" i "Niezbędnika" to zgadzam się w zupełności. :3
    Dobrego Nowego Roku i pamiętnego sylwestra. ^^
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, naprawdę :D
      Dziękuję za życzenia :)

      Usuń
  2. Szkoda, że porzuciłeś "Intruza" bo później się robiło już lepiej ^^ Ale cieszę się, że podobała ci się proza Kristin Cast. :) I tobie życzę wspaniałego 2015 roku! :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, mówiłaś mi to już, ale nia dałem rady :D możliwe, że, kiedyś do niego powrócę,dziękuję za życzenia :)

      Usuń
  3. "Dziady" jak pamiętam z liceum bardzo mile wspominam ;) Ale nie wszystkim lekturą muszą się podobać. "Intruz" jeszcze przede mną więc trudno na jego temat mi się wypowiedzieć.

    W Nowy Roku życzę Ci mnóstwa czasu na DOBRĄ lekturę!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, a życzenie na pewno mi się sprzyda, ponieważ ostatnio mam mało czasu na czytanie

      Usuń
  4. Jak dla mnie "Intruz" był świetny. Szybko go przeczytałam i miałam ochotę na więcej. No ale kto, co lubi.
    Ciekawa jestem czy autorka dalej ma zamiar kontynuować tą książkę.

    Szczęśliwego nowego roku i mnóstwa książek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie się ,,Gwiazd naszych wina" średnio podobało, czytałam mnóstwo lepszych :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Intruza i Czerwień rubinu i obie mi się bardzo podobały.
    M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko świetnie, oprócz Intruza, który mi się bardzo podobał. Ale każdy ma swoją opinię ;)
    Fajny blog.
    Zapraszam również do mnie: http://zaczytanaxoxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo, Intruz jeszcze przede mną, ale myślałam, że to dobra pozycja. Zobaczymy ;)
    Szczęśliwego Nowego Roku i mnóstwa książek do przeczytania ❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście jestem zachwycona ''Intruzem'', dlatego dziwię się, że Ty tak mocno rozczarowałeś się tą książką. Natomiast GNW mam w planach i skrycie liczę na to, że mnie zachwyci.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Intruz" to naprawdę dobra książka. Może trafiłeś na nią w złym czasie, po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  11. No cóż... Każdy ma swój pogląd :) Totalnie się z tobą nie zgadzam, ale to mało ważne :). Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego naj w 2015!
    Jestem za tym, żebyś najpierw przeczytał ,,Love, Rosie", ponieważ też mam ją w najbliższych planach i chce porównać opinie ;)
    Nie wierzę, że ,,Intruz" jest nr 1 w Twoim top najgorszych książek. Mi się bardzo spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  13. "Czerwień rubinu" czytałam kilka razy, ale to wiele lat temu. Nadal mam sentyment do tej książki, w ogóle do całej serii. "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" to moja zeszłoroczna perełka, przez którą pokochałam pisarza! Ale GNW mimo tego, że uwielbiam historię, a wszystkie książki pisarza stoją na mojej półce - nie należy do moich ulubieńców w tym roku. Aż żal przyznać, ale bardziej podobała mi się ekranizacja.

    Natomiast zdziwił mnie u ciebie "Intruz" jako najgorsza książka, którą przeczytałeś. Właśnie tutaj mogę powiedzieć, że gusta są inne, ponieważ ja "Intruza" uwielbiam i jest to jedna z nielicznych książek, które są ważne w moim życiu + przeczytałam ją już tyle razy, że jeszcze trochę, a zacznę się uczyć jej na pamięć.

    U mnie najlepszą książką w tym roku była "Marynarka" Zygmunta Miłoszewskiego oraz "Wędrówka przez słońce" Addisona. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znoszę Meyer, w każdym wydaniu. A "Dziady" to zmora szkolnych lat.

    OdpowiedzUsuń
  15. ,,To właśnie JEJ..." A nie ,,to właśnie NIEJ".
    Mam nadzieje, że nie pogniewasz sie, że poprawiłem :) Też Bloguje i uważam, że to bardzo ważne - mnie ludzie też poprawiają :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Każdy jest tylko człowiekiem i popełnia błędy :D Wręcz przeciwnie, nie pogniewam się, takie komentarze sobie bardzo cenię.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam żadnej z tych książek, czy to najlepsza, czy najgorsza, ale bardzo chciałabym przeczytać "Gwiazd naszych wina" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie zgodzę się tylko z tym Intruzem. Czytałam.. i całą książkę przeczytałam migiem i z ogromnym..zniecierpliwieniem odkrywania kolejnych wydarzeń :O

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku!
Zostaw ślad po sobie, na każdy komentarz staram się odpowiadać.
Jeśli nigdy nie bylem u Ciebie daj swój namiar.
Pozdrawiam i zachęcam do czytania moich innych wpisów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...