Obserwatorzy

czwartek, 2 stycznia 2014

" Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego" - Ulf Stark - recenzja

Pierwsza część trylogii opartej na wspomnieniach Ulfa Starka z dzieciństwa spędzonego w dzielnicy Stureby na przedmieściach Sztokholmu.


Autor: Ulf Stark
 tytuł oryginału: Min vän Percys magiska gymnastikskor
wydawnictwo: Zakamarki
data wydania: 24 listopada 2011
ISBN: 978-83-7776-011-6
liczba stron: 132
Moja ocena : 5,5/6 


Są  takie ksiazki, które pamiętamy bardzo długo i takie które od razu uciekają z naszej pamięci. Tą  lekturę na pewno będę zawsze bardzo dobrze wspominać i zapewne pozostanie w mej głowie na długi okres czasu. W pierw podszedłem do niej z dużym dystansem, musiałem zrobić dwa podejścia by dostrzec piękno okazale w tej czerwonej książeczce.
Z początku poznajemy chłopaka, zwyczajnego, który ma starszego brata mamę i tatę, ale tak że oddanego przyjaciela - Percy'ego. Jego kolega jest nowy w szkole, dla Ulfa jest autorytetem. Odkąd się przyjaźnią nie liczą się już inni koledzy tylko on.Kolega umie chodzić po równoważni, jest we wszystkim lepszy od Ulfa. Pewnego dnia zdradza swój sekret, umie wszystko robić tak doskonale za sprawą  swoich starych porozdzieranych tenisówek. Bohater ksiazki postanawia je od niego "odkupić". Jego przyjaciel Żąda coraz to innych zabawek, od bohatera a nawet i płyty jego taty. W końcu udaje mu się zdobyć upragnione buty. Czy na prawdę okażą się magiczne? Musicie się koniecznie dowiedzieć.

Mimo ze " Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego" jest kierowana do dzieci ukazuje mnóstwo prawd moralnych. Młodziutki Ulf jest bardzo łatwo wierny, oddaje wszystkie swoje zabawki, za tenisówki, które nawet nie wie czy na prawdę są magiczne. Książkę tak najbardziej polu bilem za  końcówkę, w której nastała wielka przemiana głównego bohatera. Przed końcową przepiana tez go bardzo lubiłem, ale w ząb nie rozumiałem jego osobowości i postępowania.  Jak to w książkach dla dzieci przeważnie bywa, nie było wartości poznawczych. Język jest prosty, co pozwala w pełni na zrozumienie go.
Troszkę mnie drażniły te rozdziały, w ktorych autor wg mnie chciał być fajny i pisał o takich rzeczach jak (pozwolę sobie zacytować) "Gołe baby" powinien podejść to tego z dystansem albo po prostu nie pisać w taki głupi sposób, jak o nich pisał, bo to mu nie wyszło. Jest to chyba jeden z nielicznych minusów ksiazki.
Styl autora pozwala nam na odstresowanie się i płakanie od śmiechu niemal w każdym rozdziale.   Chciałem tez zwrócić uwagę na to iż bohaterem jest właśnie autor, ale raczej coś pozmieniał bo mało prawdopodobne jest by przeżył takie przygody.
Podsumowując - " Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego" dostarczają wiele mieszanych uczuć, zawierają nieprawdo podobne przeżycia Ulfa oraz mają   szybką  i zwrotną akcje.
P O L E C A M ! 

___
za książkę dziękuje : 





21 komentarzy:

  1. Uwielbiam tego autora, Ulf Stark jest po prostu świetny. Z ogromna chęcią przeczytałabym coś jeszcze jego autorstwa.
    Ostatnio pisałam o jego "Jak tata pokazał mi wszechświat"
    http://basiapelc.blogspot.com/search?q=ulf+stark

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, tak się właśnie zastanawiałam skąd znam to nazwisko! A to przecież z Twojej recenzji! Ha!

      Usuń
    2. Też lubię tego autora! :)

      Usuń
  2. Czasem dobrze jest przeczytać taką książkę "na odstresowanie". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Dziś rano wysłałam zakładki, mam nadzieję, że któraś Ci przypadnie do gustu. :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. Bardzo :)
      Ojj jeszcze raz bardzo dziękuje, na pewno :)

      Usuń
  3. Dla siebie tej pozycji raczej nie wezmę, ale sprezentuje ją mojej siostrzenicy. Zapewne będzie mega zadowolona z tej książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem fajnie się zapowiada ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. "Gołe baby" ojej raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden taki temat z niewielu... potem już nie ma.

      Usuń
  6. Świetna recenzja, która zachęca do przeczytania:)
    Zajrzyj do mnie: http://recenzjeoptymisty.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na 12 latka masz wielki talent, mogę się założyć że jeśli nie zrezygnujesz odniesiesz wielki sukces. Życzę powodzenia :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    http://magicbookblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Damianie, robię właśnie podsumowanie Pod hasłem, jednak ta książka nie pasuje do styczniowego hasła jakim jest BRAK. W tym tytule nie ma żadnego braku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku bardzo przepraszam za zamieszanie. Popatrzyłem na hasło na syczeń 2013, i wtedy by pasowało, bo imię. jeszcze raz przepraszam za moją nieuwagę.

      Usuń
    2. Nic nie szkodzi, tylko nie bardzo zrozumiałam ten link, dlatego pisałam.

      Usuń
  9. Wpiszę tą książke na listę książek, które zamierzam kupić i przeczytać synkowi. :)

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku!
Zostaw ślad po sobie, na każdy komentarz staram się odpowiadać.
Jeśli nigdy nie bylem u Ciebie daj swój namiar.
Pozdrawiam i zachęcam do czytania moich innych wpisów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...