Obserwatorzy

sobota, 16 listopada 2013

Top 10: najlepsze ekranizacje




Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta.
Dziś przyszła pora na... Dziesięć najlepszych ekranizacji książek!
Topka jest oczywiście w przypadkowej kolejności :)

1.Kobieta w czerni 
Jak dla mnie film fenomenalny, świetna fabula i gra aktorska. Ksiazki nie miałem jeszcze okazji przeczytać ale na pewno to zrobię.
Młody adwokat przyjeżdża do rezydencji zmarłej klientki, by uporządkować jej dokumenty i przekonać się, że okolica nawiedzana jest przez ducha.

2.Igrzyska śmierci
Świetna ekranizacja, jednakże nie może równać się  książką ... 

W państwie Panem co roku odbywają się Głodowe Igrzyska - walka na śmierć i życie między przedstawicielami Dwunastu Dystryktów. Gdy młodsza siostra Katniss zostaje wylosowana do zawodów, dziewczyna bez wahania zajmuje jej miejsce.


3.Hobbit 

Taka tam fantastyka, mi się bardzo podobała :)
Hobbit Bilbo Baggins wyrusza w niebezpieczną podroż, by wraz z czarodziejem Gandalfem i trzynastoma krasnoludami pokonać smoka Smauga.


4.The Ring 

niedawno dowiedziałem się ze istnieje taka książka, skoro tak, tego filmu nie może zabraknąć.
Reporterka trafia na ślad kasety wideo, z powodu której giną kolejni ludzie.


5.Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa

Gdy bylem mały kochałem to, będąc w drugiej klasie czytałem i oglądałem.
Podczas wakacji na wsi, czwórka rodzeństwa odkrywa przejście przez szafę do magicznej krainy zwanej Narnią.


6.Atramentowe serce

Niedawno puszczali w telewizji, śliczny film. W bibliotece książka już zarezerwowana :D 

Czytając na głos powieści Mo ożywia w nich bohaterów. W miejsce fikcyjnych postaci do książek trafiają ludzie z realnego świata.


7. Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

Klasyka, chyba nikomu przedstawiać nie trzeba.

Podróż hobbita z Shire i jego ośmiu towarzyszy, której celem jest zniszczenie potężnego pierścienia pożądanego przez Czarnego Władcę - Saurona.


8.Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Ahh świetny klimat,świetny film i świetna książka w jednym słowie REWELACJA :)

W dniu jedenastych urodzin Harry dowiaduje się, że jest czarodziejem. Czeka na niego szkoła magii pełna tajemnic.



9.Chłopiec w pasiastej piżamie




Niestety chcąc, nie chcąc filmu nie do oglądałem do końca iż posiadam książkę z która się jeszcze nie zapoznalem... 

8-letni syn niemieckiego oficera SS zaprzyjaźnia się z żydowskim chłopcem przebywającym w obozie.


10.Carrie

Teraz jest wznowienie ekranizacji. Polecacie?

Carrie to nastolatka wychowywana przez fanatyczkę religijną. Gdy odkrywa w sobie zdolności telekinetyczne postanawia odmienić swoje życie.
___________
Które filmy polecacie oglądaliście lub chcielibyście po oglądać? Czekam a wsze odpowiedzi! 

15 komentarzy:

  1. Wznowienie Carrien można obejrzeć, do 60 minuty jest niezłe, a potem można spokojnie wyjść z kina/wyłączyć odtwarzacz, bo robi się kupa :-P

    OdpowiedzUsuń
  2. Wersja papierowa Igrzysk Śmierci podobała mi się zdecydowanie bardziej, ale film też jest niezły. Zauważyłam, że bardziej podoba się osobom, które nie miały do czynienia z książką. Oglądałam "The Ring" i "Chłopca w pasiastej piżamie", ale nie miałam jeszcze przyjemności przeczytać książek.

    OdpowiedzUsuń
  3. "The ring" i "Kobiety w czerni" jako książek nie czytałam, ale film były fenomenalne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wznowienie ''Carrie'' to dno i metr mułu, ale nie o tym chciałam mówić - no dzieki wielkie za obrazek spod czwórki, prawie z krzesła spadłam!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Harrego, Władcę Pierścieni i Hobbita!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie ja tez, a mojej mamie niestety nie

      Usuń
  6. "The Ring", "Kobieta w czerni", "Harry Potter", "Władca pierścieni", "Igrzyska śmierci", "Opowieści z Narni" - świetne ekranizacje ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Części tych filmów niestety jeszcze nie widziałam, ale zgadzam się w zupełności z wyborem "Chłopca w pasiastej piżamie" i "Opowieści z Narnii" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie musisz pooglądać jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż, nie jestem taka pewna, czy nie trzeba przedstawiać "Władcy Pierścieni".

    Kiedyś w bibliotece, ja:
    - Moja siostra musi iść do Mordoru!
    Bibliotekarka:
    - Gdzie?
    - No to Mordoru! Żeby zniszczyć pierścień!
    - Co to Mordor?
    - No, z "Władcy Pierścieni"!
    - Nie wiem, nie czytałam.

    ;-;

    OdpowiedzUsuń
  10. "Chłopca w pasiastej piżamie" czytałam-podobała mi sie ta ksiazka. Tyle pamietam. Carrie- mam wrażenie ze książka jednak lepsza:)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku!
Zostaw ślad po sobie, na każdy komentarz staram się odpowiadać.
Jeśli nigdy nie bylem u Ciebie daj swój namiar.
Pozdrawiam i zachęcam do czytania moich innych wpisów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...