Obserwatorzy

środa, 13 listopada 2013

Harry Potter i Kamien Filozoficzny - Joanne K. Rowling


"Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła, zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak, że jesteś MUGOLEM!"
Autor:  Joanne K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina , Kwiecień 2008
ISBN: 978-83-7278-011-9
Liczba stron: 324
Wymiary: 135 x 205 mm
Moja ocena : 6/6 


Te książkę dostałem na gwiazdkę gdzieś tak, 2 lata temu. Pamiętam ze Pochłonąłem ją  jednym tchem. Teraz chciałem sprawdzić czy na prawdę jest taka dobra. J.K Rowling stworzyła wspaniale dzieło, które  z pewnością warta tego całego rozgłosu . Kubki, koszulki, filmy, gry, mógłbym tak wymieniać bez końca .
Harry, sierota mieszkająca w komórce pod schodami u wujostwa. Ciotka Petunia wraz z wujem Veronem traktują go gorzej niż psa. Rówieśnikiem Harr'ego jest ich gruby syn - Dudley. Niestety on tak jaki i jego rodzice nienawidzi  go. Chłopak z blizną musi po nim nawet nosić ciuchy, o wiele za duże z powodu nadwagi kuzyna. W domu dzieją się cały czas dziwne, niewyjaśniane rzeczy. Dzień w dzień, z coraz większą ilością przychodzą do Harr'ego korespondencje, które wuj ukrywa nie pokazując mu. Jest północ, nagle solenizant (czyt.Harry ) słyszy głośne pukanie do drzwi. Okazuje się ze to Hagrid, olbrzymi gajowy w Hogwardzie. Przychodzi by powiedzieć  chłopakowi, ze został przyjęty do szkoły, tzw. Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. W pociągu zaprzyjaźnia się z rudowłosym chłopcem o imieniu Ron. Na miejscu okazuje się, iż Harry jest rozpoznawalny w całej szkole. Dlaczego? 

Seria J.K. Rowling nie jest tylko głupią bajeczką. Jest powieścią, która zmienia patrzenie na świat każdego, kto jest w stanie wczuć się w akcję dzieła J.K. Rowling. Treść zawiera mnóstwo prawd moralnych i pokazuje nam co jest w życiu najważniejsze. Dlatego apeluję: Jeśli jeszcze nie zagłębiłeś się w treść przygód Harry'ego Pottera, nie czekaj! Zrób to! Warto!
 To zmieniło moje życie. Dowiedziałem się, że w życiu jest odwaga, a najpotężniejszą magią jest miłość. Tego nauczył mnie sam Harry. Ron i Hermiona nauczyli mnie, że nie ma nic piękniejszego niż przyjaźń, ta z głębi serca.  

Każdy z poznanych bohaterów jest inny, lecz idealny. Pani Rowling przede wszystkim stworzyła ciekawe i bogate sylwetki bohaterów.
Jedna z problematyk ksiazki jest właśnie nienawiść krewnych odnoszących się do niego, takich jak zamkniecie pod schodami czy tez głodówka. Jest to dla mnie niewyobrażalne jak ludzie i to rodzina może się traktować. Jedynym plusem w tej sytuacji jest to ze nie wydarzyło się to naprawdę. Czytając i świetnie się bawiąc uczyłem się o życiu innych ludzi. ,, Harry Potter i Kamien Filozoficzny ,, to książka, którą się naprawdę szybko czyta, jest napisana lekko i prosto, jednym słowy napisana zrozumiale dla czytelnika. Kartka za kartkom coraz bardziej mi się podobała.
Cały czas towarzyszyły mi nieoczekiwane zwroty akcji wraz z zaskakującymi wydarzeniami. 
Szczerze Wszystkim jak najbardziej Polecam wlasnie Herego Potera ! 




Książka bierze udział w wyzwaniu : 



czytam fantastyke

32 komentarze:

  1. Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Harrego i jestem zauroczona tą serią równie mocno jak i Ty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu wszystko wskazuje na to za mamy bardzo podobne gusta ^^

      Usuń
  3. Przeczytałam już dawno w podstawówce wszystkie części. nie da się ukryć że Harry Potter ma wiele fanów na świecie, nie dziwię sie bo to naprawdę cudowne książki. Równiez polecam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam i czytam wszystkie po kolei, jestem w przedostatniej ;D Harry Potter jest GENIALNY!
    Obserwuję i liczę na rewanż ;D

    http://livpily.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam "Harry'ego Pottera".
    No ale błagam - Hagrid, nie "Hargit".

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  7. Uwielbiam Harrego Pottera ; D
    Wielki plus za muzyke w tle, uwielbiam ten kawałek :)

    www.panitruskaffeczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam zamiar zabrać się za Harre'go Pottera już od dłuższego czasu, ale zawsze coś staje mi na przeszkodzie :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje ze po mojej pozytywnej opinii szybciej bo niego sięgniesz :)

      Usuń
  9. Pierwszą część "Harry'ego Pottera" czytałam 7 lat temu, ciesząc się, że mam tyle samo lat, co ten bohater i z nadzieję czekając na list z Hogwartu. :) Do dzisiaj jestem tą serią oczarowana, ma stałe miejsce w moim serduchu oraz pamięci i nadal czekam na przesyłkę ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa. :D :P
    Pozdrawiam Cię serdecznie Damianie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez czekałem na list z Hogwardu :)

      Usuń
  10. Kurczę, ciężko mi skomentować tę recenzję, bo jestem potteromaniaczką od lat. Całą sagę czytałam kilkanaście razy i za każdym razem byłam tak samo oczarowana. Zazdroszczę tym, którzy czytają Harrego po raz pierwszy :)
    Pozdrawiam gorąco,
    J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytam już 2 razi na pewno przeczytam więcej razy :)

      Usuń
  11. Uwielbiam cały cykl o Harrym Potterze :3. Świetne książki, ekranizacje również ^.^.
    J. K. Rowling jest moim autorytetem, zazdroszczę tej kobiecie niesamowitej wyobraźni, którą przelewa na papier *.*.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również niedawno przeczytałam całą serię :)
    Uwielbiam ^^

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczę, aż się popłakałam, gdy to zobaczyłam. *ja i moje wzruszenia* Harry Potter-cała seria- to cudowne książki. Są to najlepsze książki jakie w życiu spotkałam i lepszych nie będzie! Harry Potter to pierwsza książka przeze mnie przeczytana. Przez 6 lat podstawówki nie czytałam nic innego jak tylko w kółko całą serie. Dopiero wchodząc do gimnazjum dałam szansę innym książką. J. K. Rowling to mój autorytet nie tylko w dziedzinie pisania, ale też ze względu na to co przeszła w życiu, mimo wszystko się nie poddała. Sława i pieniądze nie uderzyły jej do głowy. Pomaga chorym, tworzy różne fundacje, wspiera szpitale... Nie zrobiła z HP serii 'dla kasy'. Powiedziała, że napisze tylko 7 części tak jak sobie obiecała i tak zrobiła. Widać, że robi to co lubi, wręcz to kocha. Niesamowicie oddaje się swojej pasji.
    Pozdrawiam,
    Amy
    http://flirty-z-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Do "Pottera" od zawsze mam sentyment :) To się chyba (mam nadzieję!) nigdy nie zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ha, jest sółwka na gałęzi! Juz wiem jak wyglądała. Nie wiem czemu przeszkadzała ludziom w nagłówku, jest urocza. :) Co do Harrego Pottera - ja też przeczytałam kilka części w ciągu jednego tygodnia - jeszcze w gimnazjum. Spałam wtedy po 2 godziny dziennie. :D Ale pamietam do dziś jak bardzo historia mnie wciagnęła - niestety juz nieczęsto mi sie zdarza tak bardzo zżyć się z książką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i przyznam ze do dzis nie wiem który dom bym wybrała, gdybym miała taką możliwość - dobrze ze decyduje Tiara Przydziału! :D

      Usuń
    2. Być może było za dużo elementów wtedy ... Ja nie za bardzo lubię czytać w nocy.

      Usuń

Szanowny czytelniku!
Zostaw ślad po sobie, na każdy komentarz staram się odpowiadać.
Jeśli nigdy nie bylem u Ciebie daj swój namiar.
Pozdrawiam i zachęcam do czytania moich innych wpisów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...