Obserwatorzy

niedziela, 8 września 2013

Igrzyska Smierci

 Tytuł : Igrzyska śmierci
 Tytuł oryginału:The Hunger Games
 Autor :  Suzanne Collins
 Ilość stron: 352
 Wydawnictwo: Media Rodzina
 Cena : 29.90 zł



Czy zdołałbyś przetrwać w dziczy, zdany na własne siły, gdyby wszyscy dookoła próbowali wykończyć cię za wszelką cenę?
Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem, z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania upiornej daniny. Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym a osiemnastym rokiem życia, by wzięli udział w Głodowych Igrzyskach, turnieju na śmierć i życie, transmitowanym na żywo przez telewizję. Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, z akcentem filmowym zbiegające się z ekranizacją I części trylogii. 

Gdy ujrzałem ta książkę w księgarni - kupiłem,od razu wiedziałem ze muszę ja mieć.Być może po krotce zachęciły mnie przychylne opinie znanych dobrych pisarzy takich jak Stephen King, czy tez Stephani  Meyer.
Co do książki to była całkiem inna niż przepuszczałem, była jeszcze lepsza. Suzanne Collins stworzyła piękne dzieło uwierając swym intelektualnym językiem, powieść jest tak dopracowana w najmniejszych szczegółach, ze trudno się od niej oderwać. Ahh pięknie pachniała,za każdym razem gdy ją otwierałem,czułem ze przenoszę się do innego świata,świata fantazji.Bohaterzy... Katniss czasem mnie denerwowała swym zachowaniem, ale była postacią emocjonalną jakich mało.Nie ma tej słabej, nudnej, szarej, miłości tylko wręcz niechęć która z czasem łagodnieje, ale w miłość się nie przeradza.Wiele uczy o życiu. Nie jest o wampirach jak większość przereklamowanych książek Cały czas się coś dzieje,jest rywalizacja, jak i sprzymierzenia.Książka ukazuje obraz jaki może być przyszłością.Na podstawie tejże książki także powstała ekranizacja.
To nie jest książka dla dzieci. To jest powieść dla dojrzałych młodych ludzi  rozumiejących iż zło, okrucieństwo i walka, jest często częścią historii. Powieść Suzanne Collins to opowieść o walce, sile przetrwania, o marzeniach i miłości, o zdradach i wyrafinowaniu, ale również o nadziei, pragnieniach, uczuciach tych dobrych jak i złych, jak również o wielu innych rzeczach, które mógłbym tu wymieniać bez końca. 

Książkę polecam naprawdę wszystkim.Książka nie spełniła swoich wymagań ona je przebiła.
" I niech los Wam sprzyja " 

     
                                                                                                                      Moja ocena: 6/6 

15 komentarzy:

  1. ciekawy pomysl na bloga :) fajnie ze wstawiasz filmiki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze ze się podoba :) Dziękuje za komentarz :)

      Usuń
  2. Strasznie mi sie podoba ;) Zaraz zaobserwuje bo naprawdę warto. Świetny pomysł na bloga. Uwielbiam czytać więc na pewno zostanę na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, ze niektórym osobom się on podoba :)

      Usuń
  3. Uwielbiam...kocham tę trylogię! :) Niestety cała już za mną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za mną tez,piękna trylogia ... :)

      Usuń
  4. Super, blog ;) Będę wpadać na niego częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakos nie byłam przekonana do tego, żeby przeczytać tą książke, ale powiem ci że zachęciłeś mnie do tego.
    będę wpadać częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Watro ją przeczytać,naprawdę dobra :)

      Usuń
  6. "uwierając swym intelektualnym jerzykiem"? Chyba...urzekając swym intelektualnym językiem...:]

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam całą trylogię i ją uwielbiam :) Świetna recenzja!

    Na pewno będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi milo ze podoba się innym to co robię :)

      Usuń
  8. 6 / 6 to dopiero ocena! Niestety jeszcze nie czytałam - pomimo jej popularności. Ale kiedys na pewno sprawdzę na własnej skórze jej poziom! ;) Widziałam obie części ekranizacji, pierwsza była w miarę, druga o wiele gorsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz to zrobić jak najszybciej! Wg mnie film w ogóle nie ukazuje emocji i uczuć przekazanych w książce.

      Usuń

Szanowny czytelniku!
Zostaw ślad po sobie, na każdy komentarz staram się odpowiadać.
Jeśli nigdy nie bylem u Ciebie daj swój namiar.
Pozdrawiam i zachęcam do czytania moich innych wpisów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...