Obserwatorzy

czwartek, 12 września 2013

"Hera moja miłość" + nowe zakładki :)

Tytuł: "Hera moja miłość"
 Autor : Anna Onichimowska
 Ilość stron : 160
 Wydawnictwo: Świat Książki

Kolejna, ale nietypowa książka o narkomanii. Główny bohater, Jacek, któremu teoretycznie niczego nie brakuje, wraz z dziewczyną sięga po narkotyki. Książka opisuje całą rodzinę Jacka, pozornie idealną. Jednak pozory mylą - dla matki Jacka liczy się głównie kariera, jego ojciec wciąż wyjeżdża w delegacje a do tego ma problemy z alkoholem. Cała sytuacja diametralnie zmienia się, gdy mały Michał (brat Jacka) sięga po skręta...

Moja recenzja :

 Bohaterem książki jest siedemnastoletni chłopiec o imieniu Jacek. Ma z pozoru normalna rodzinę,ojca,matkę i młodszego brata ale o tym potem. Bohatera poznajemy gdy jest na skraju załamania nerwowego.Ma  problemy z dziewczyną , i to dosyć duże.Właśnie wtedy jego najlepszą  " przyjaciółką "staje się marihuana, jego rodzice nie zauważają w jego zachowaniu nic dziwnego,w ogóle się nim nie zajmują i nie mają dla niego czasu.Wszystko się jeszcze bardziej sypie gdy chłopiec zamiast imprezy u kumpla wybiera samotny wieczór w kinie. To wtedy Jacek traci Dankę na zawsze.Pewnego dnia Michał,młodszy brat Jacka zakrada się do jego pokoju i kradnie mu skręta.W wyniku halucynacji iż jest żyrafom, powiesił się. Ojciec Jacka coraz częściej pije, a chłopiec na dyskotece poznał Kometę  dla której miłością jest Hera. Bohater również się wciąga i zaczyna ćpać oraz poznaje siostrę Komety, która zdradza mu dlaczego zaczęła brać .


"Powinnaś mieć na imię Hera, nie żadna Kometa. Hera, moja siostra. Hera, moja miłość..."

  Anna Onichimowska wprowadza nas w świat narkotyków z całkowicie innej strony niż inne książki o tej tematyce. Autorka pokazuje, dlaczego niektórzy sięgają po narkotyki i co jest tego powodem. W tym przypadku wina spoczywa na rodzinie, ponieważ rodzice nie zajmowali się dziećmi, a w dodatku ojciec co  chwilę sięgał po alkohol. To przez to Jacek sięgnął po herę.

„Wszyscy kiedyś umrzemy. Tylko jedni wcześniej, drudzy później. Chodzi o to, żeby to odwlec. Jak najdalej...”

  Książka jest podzielona na dwie części. Jedna jest gdy Michał jeszcze żyje, a natomiast druga o coraz większym rozpadzie rodziny. Jest to najlepsza książka jaka czytałem w takiej tematyce. Skłoniła mnie co nie co do refleksji.
Myślałem ze autorka nie sprosta takiemu zadaniu jakim jest napisanie dzieła w kategorii narkotykowej, zwłaszcza ze sama nic z nimi wspólnego nie miała . Najsmutniejsze jest to ze jest to prawdziwa historia. W pełni  POLECAM. 



Ocena: 5,5 / 6                  





_________________________________________

Tak jak pisałem w temacie, jest to post łączony i chciałbym się pochwalić nowymi zakladkami które dziś dostałem :)  





20 komentarzy:

  1. A tej książki jeszcze nie czytałam. Jeśli będę miała okazję to zajrzę :) Pozdrawiam! Będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo przychylnej recenzji, raczej nie sięgnę, gdyż nie przypadam z takimi książkami. Ale jeśli zmienię zdanie, będę mieć tę pozycję na uwadze :)
    Bardzo fajny blog, mam nadzieję, że będziesz go rozwijać i nie poddasz się :) Naprawdę super jest być recenzentem książek, bardzo się w to wciągnąłem i piszę już półtora roku ;p Szkoda tylko, że tak mało chłopaków czyta książki (no i recenzuje rzecz jasna). Tak w ogóle to też jestem Damian XD
    Obserwuję i będę wpadać tu jak tylko coś nowego się pojawi ;] I oczywiście zapraszam do mnie, akurat na blogu trwa rozdanie książkowe, może się skusisz >D
    http://extinctdreams.blogspot.com

    Pozdrawiam, Avenix!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz rozejrzę się po blogu i może się skusze nie wiem bo jeszcze nie zobaczyłem o co chodzi ;p

      Usuń
  3. Świetna recenzja, kiedy będzie następna ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że już nie długo ... ale na razie czekam na egzemplarz recenzencki :)

      Usuń
  4. Nie słyszałam/czytałam nigdy o tej książce, ale lubię zagłębiać się w trudne tematy typu, alkohol, narkotyki itp, dlatego będę miała na uwadze powyższą pozycję.
    Ciekawy blog i mam nadzieję, że będziesz go rozwijać. Życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest trylogia, prawda? Czytałam :D ale zupełnie o nich zapomniałam, bo to było dawno...
    Może niedługo pojawi się recenzja?

    Ciekawa recenzja!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest to trylogia, ale u mnie w bibliotece jest tylko pierwsza cześć.

      Usuń
  6. O książce nie słyszałam, ale muszę przyznać, że rozbudziłeś moją ciekawość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj w bibliotece, tam na pewno będzie.Warto ją przeczytać, jest krotka to szybko przeczytasz :)

      Usuń
  7. Czytałam ją bardzo dawno temu, więc niewiele już z tej książki pamiętam. Jednak twórczość tej autorki bardzo sobie cenię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli pani chciałaby poznać ich dalsze losy, jest jeszcze 2 i 3 część

    OdpowiedzUsuń
  9. Z Onichimowską miałam do czynienia dwa razy, i chwilowo nie mam ochoty na więcej :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Po "My dzieci z dworca Zoo" jakoś tak zaczęły mnie interesować książki o narkomanii. Tą akurat mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O to muszę ją przeczytać koniecznie w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę koniecznie po nia siegnać w trakcie ferii zimowych, teraz niestety mam sporo nauki. Pamiętam że kiedyś czytałam sporo cytatów z "Hery..." i były na prawdę mocne. Zastanawiam się czy od razu kupić tę książke, czy najpierw poszukać w bibliotece i przekonać się ile jest warta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym radził poszukać w bibliotece.

      Usuń

Szanowny czytelniku!
Zostaw ślad po sobie, na każdy komentarz staram się odpowiadać.
Jeśli nigdy nie bylem u Ciebie daj swój namiar.
Pozdrawiam i zachęcam do czytania moich innych wpisów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...